Du har fundet Guldborgsund Skakklubs hjemmeside. Vi håber, det går hen og bliver en god oplevelse, der giver dig lyst til mere...


Her finder du noget om klubben og dens medlemmer, hvem de er, og hvordan det går dem i diverse turneringer i ind- og udland.


Du kan også lære en masse om skak her på siden, uanset om du er begynder eller øvet.


Og hvordan bliver du så en del af vores tankesportsfællesskab?


- Mød op i klubben en tirsdag i løbet af sæsonen. Det bedste er at starte ud med at besøge vores Hyggeskak.

- Tag kontakt til os via linket til kontaktformularen nedenfor.

- Ring til vores formand (tlf.nr. i bunden af siden).


skakklubben holder sommerferie

Det gør Hyggeskakken også!

Men mange af vores medlemmer gør ikke. De deltager i skakturneringer rundt omkring, og hvis de ellers har skrevet noget om, hvad de har oplevet, kan du læse det her på siden.

Vi mødes i klubben igen tirsdag d. 1. september. Men husk at melde dig til turneringerne inden da.

seneste nyheder

JENS OG NICKLAS I FRONT I DERES GRUPPER VED L-F MESTERSKABET .

Selvom Jens på papiret ikke er favorit i gruppe 2, har han alligevel bragt sig suverænt i front med 2/2. Denne gang gik det så ud over en klubkammerat. Nicklas har også lagt hårdt ud i nederste gruppe med 1½/2. Rigtig flot debut!

Magnus vandt sin første kamp i gruppe 1 i sikker stil, mens Sigurd denne gang indkasserede et nederlag.

VELKOMMEN TIL TO NYE MEDLEMMER I KLUBBEN!

Bedre sent end aldrig. Faktisk er det et par måneder siden vi i klubben fik vores seneste medlemmer, men de skal da også have et velkommen herfra. Olli Groth er årgang 2015 og dermed vores yngste medlem. Han kommer jævnligt i Hyggeskakken og kan ikke vente med at starte på "rigtig" skak. Det andet nye medlem er Nicklas Vagner, der allerede er turneringsaktuel ved L-F.  Velkommen til begge to.

ÅRETS L-F MESTERSKAB I MARIBO ER SKUDT I GANG.

Seks spillere fra Guldborgsund Skakklub deltager i dette års L-F Mesterskab. Meget ligeligt fordelt med to i hver af de tre grupper. Der er bl.a. debut til vores nyeste medlem Nicklas.

To gevinster, 2 remiser, et enkelt tab og et udskudt parti blev resultatet for vores spillere ved 1. runde. Måske er det de to remiser, der er mest interessante. Find selv ud af det i referatet.

INDBYDELSER TIL NÆSTE SÆSON ER KLAR.

Så er der gjort klar til næste sæson i Guldborgsund Skakklub. Der er lavet indbydelser til alle vores 7 forskellige turneringer; 3 forskellige klubmesterskaber (klassisk-, hurtig- og lynskak), 3 EMT turneringer og så lige et L-F Mesterskab i Fischer Random.

Følg linket for at læse mere om dem og tilmelde dig.

GULDBORGSUND SKAKKLUB HAR FÅET MOBILEPAY.

Fremover bliver det en hel del nemmere at ordne sine økonomiske mellemværender med klubben. Vi har fået MobilePay, og nummeret er: 109575.

Brug nummeret til f.eks. at betale i boden, indskud til turneringer eller for den sags skyld kontingent. Men vær opmærksom på, at der tages et gebyr på 1% i skakklubbens ende, så jo større beløb...

GENERALFORSAMLINGEN AFHOLDT.

13 deltagere var mødt til dette års generalforsamling. De 3 store emner var formandens beretning, regnskabet og næste sæsons aktiviteter. Se formandens beretning, den vedtagne sæsonplan og et kort (beslutnings)referat fra generalforsamlingen.

Der er også et par billeder.

MAGNUS VISTE KLASSE VED SIMULTANOPVISNING.

Også i år spillede den nykårede klubmester simultan mod de fremmødte spillere. I år var det som bekendt Magnus, der som ny klubmester fik fornøjelsen. Det gjorde han rigtig godt. Der var mødt 9 spillere frem til begivenheden, og Magnus vandt matchen med 6½-2½.

Theis og Sigurd lykkedes med at vinde, mens Michael fik en remis.

MAGNUS VANDT KLUBMESTERSKABET!

I en meget spændende finalerunde, hvor ikke mindre end 5 spillere bejlede til titlen, trak Magnus det længste strå, da han vandt over Morten i det ene topopgør. Michael hægtede Finn af i det andet topopgør, men manglede selv lige ½ point op til Magnus. Michael og Sigurd delte 2. pladsen.

Svend Aage og Ivan fra Dianalund delte placeringen som bedst u. 1600 i rating.

MAGNUS OG MORTEN VANDT HVER DERES GRUPPE.

Sidste runde i Guldborgsund Open er spillet. I gruppe 1 var der topopgør, som Magnus vandt, og det indbragte ham en delt 1. plads.

I gruppe 2 vandt Morten suverænt med 4½.

Gruppe 3 blev vundet af Ivan fra Dianalund med et mindre bunkebryllup på 2. pladsen.

SIGURD BLEV NY KLUBMESTER I LYNSKAK.

Kun 6 deltagere i årets klubmesterskab i lynskak er bundrekord. På forhånd var det Michael, Magnus og Sigurd, der var forhåndsfavoritter, mens de 3 øvrige deltagere måtte se, om de kunne spænde ben for en af de andre. Der blev spillet dobbeltrundig alle mod alle.

Da røgen havde lagt sig, havde Sigurd vundet med 9/10 uden tab.

MAGNUS TIL DM I SVENDBORG.

Vores udsendte medarbejder, Michael, har sendt lidt fra sit besøg ved DM i Svendborg. Magnus er på billedet i gang med 5. runde ud af 7. Michael fortæller, at Magnus stod tykt til gevinst i 4. runde men smed det væk de sidste træk mod tidskontrollen for så at tabe i slutspillet. 5. runde endte remis efter endnu en misset gevinst. Magnus har 2½/5. Vi glæder os til et fyldigt referat fra hovedpersonen.

Opdatering: Magnus endte på 3½ - altså 50% - , en 11. plads ud af 20 spillere og et minimalt ratingtab.

2.-HOLDET FORBLIVER I A-RÆKKEN MED DET YDERSTE AF NEGLENE.

Der var spænding til sidste parti, da vores 2.-hold tabte 2-4 til Faxe 2. De 2 point var lige akkurat nok til at komme ½ point over nedrykningsstregen til en slutplacering som nr. 6.

Morten og Knud Ole var dagens helte. Med bare ½ point mindre havde holdet stået helt lige med Faxe 3, og der skulle have været omkamp til. Det slap vi heldigvis for. Jens har begået et referat.

MIRAKLET VAR TÆT PÅ, MEN UDEBLEV TRODS ALT.

Så kom der alligevel lidt spænding ved sidste runde i Mesterrækken, da 1.-holdet vandt overraskende stort over forhåndsfavoritterne fra Nyk. Sj. 5½-2½ lød sejrscifrene på, men det var ikke nok til at undgå nedrykningen, selvom holdet snusede lidt til den magiske 6. plads undervejs.

Ingen af vores spillere tog hjem uden point - 5 x remis og 3 sejre.

- hovsa - hvor blev den der nyhed af?? den var her da lige...

- Den er sandsynligvis flyttet til arkivet...

sæsonplan 2026/27

I nedenstående sæsonplan mangler oplysninger vedr. holdturneringen. Vi ved hvilke uger, der skal spilles, men hvilke dage og hvilke modstandere, holdene skal møde, vides ikke før medio oktober.

2026

SEPTEMBER:

Tirsdag d. 1. kl. 19: Guldborgsund Sæsonstart - 1/4

Tirsdag d. 8. kl. 19: Fischer Random - 1/3

Tirsdag d. 15. kl. 19: Guldborgsund Sæsonstart - 2/4

Tirsdag d. 22. kl. 19: Fischer Random - 2/3

Tirsdag d. 29. kl. 19: Guldborgsund Sæsonstart - 3/4


OKTOBER:

Tirsdag d. 6. kl. 19: Guldborgsund Sæsonstart - 4/4

Tirsdag d. 13. kl. 19: Fischer Random - 3/3

Tirsdag d. 20. kl. 19: Klubmesterskab - 1/7

Tirsdag d. 27. kl. 19: Klubmesterskab i hurtigskak - 1/3


NOVEMBER:

Tirsdag d. 3. kl. 19: Flex EMT 1/9

Tirsdag d. 10. kl. 19: Klubmesterskab - 2/7

Tirsdag d. 17. kl. 19: Flex EMT 2/9

Tirsdag d. 24. kl. 19: Klubmesterskab i hurtigskak - 2/3


DECEMBER:

Tirsdag d. 1. kl. 19: Flex EMT 3/9

Tirsdag d. 8. kl. 19: Klubmesterskab - 3/7

Tirsdag d. 15. kl. 19: Flex EMT 4/9

2027

JANUAR:

Tirsdag d. 5. kl. 19: Klubmesterskab i hurtigskak - 3/3

Tirsdag d. 12. kl. 19: Klubmesterskab - 4/7

Tirsdag d. 19. kl. 19: Flex EMT 5/9

Tirsdag d. 26. kl. 19: Flex EMT 6/9


FEBRUAR:

Tirsdag d. 2. kl. 19: Flex EMT 7/9

Tirsdag d. 9. kl. 19: Klubmesterskab - 5/7

Tirsdag d. 16. kl. 19: Guldborgsund Open - 1/5

Tirsdag d. 23. kl. 19: Guldborgsund Open - 2/5


MARTS:

Tirsdag d. 2. kl. 19: Guldborgsund Open - 3/5

Tirsdag d. 9. kl. 19: Klubmesterskab - 6/7

Tirsdag d. 16. kl. 19: Flex EMT 8/9

Tirsdag d. 23. kl. 19: Guldborgsund Open - 4/5

Tirsdag d. 30. kl. 19: Flex EMT 9/9


APRIL:

Tirsdag d. 6. kl. 19: Klubmesterskab i lynskak

Tirsdag d. 13. kl. 19: Guldborgsund Open - 5/5

Tirsdag d. 20. kl. 19: Klubmesterskab - 7/7

Tirsdag d. 27. kl. 19: Simultan mod klubmesteren


MAJ:

Tirsdag d. 4. kl. 19: Generalforsamling

unsplash